johannamarkbrant.blogg.se

She's back!

Publicerad 2016-09-03 13:10:29 i Allmänt,

Men förvänta dig inte för mycket...
 
Hej där ute i cybervärlden!
 
Du tänker säkert: "Men Johanna, då skulle ju blogga mer..." och så tittar du med menande blick på mig.
Mitt svar: " Jag vet, jag vet... Men jag sa faktiskt också att jag inte ville ha någon press på mig, utan att jag skulle skriva när jag kände för det.." och så tittar jag på dig och ler lite fint och oskyldigt.
 
Ska jag vara helt ärlig så var väl min förhoppning att skriva mer än vad jag har gjort. Jag ville verkligen starta upp den här delen av livet igen, att få skriva något som inte måste skrivas. Att få ur sig lite tankar/idéer etc. etc. Men tid, ork och lust infinner sig inte alltid. Jag ska försöka bättra mig (med mycket kan tilläggas) men det är svårt att få till det. Jag har ju inte mer timmar på dygnet än någon annan. Ska kanske testa det där med press på antal inlägg/vecka...
 
Så, med det sagt, vad sysslar jag med nu? Jag har precis börjat med fortsättningskursen i litteraturvetenskap och vi håller på med teori och metod nu. Mycket fakta som ska nötas in men det är fortfarande intressant så det är ju bra! Jag har i sommar hunnit vara väldigt mycket ledig - vilket både är bu och bä. Jag har också varit på en semester i Grekland. Jag ska se till att få ut ett inlägg om det så snart som möjligt, jag lovar. Så överlag har sommaren varit bra! Jag missade dock sommarens största fest(midsommar) då jag blev sjuk. Så den spenderade jag i soffan med film, te och som tur var jordgubbar.
 
Jag lovar som sagt fortfarande inget (förutom Grekland-inlägget) men jag ska verkligen försöka att förbättra mig! Och om jag inte lyckas så skäll inte på mig är du snäll, jag blir så ledsen då.
 
Ha det fint så länge!
 
Love,
Johanna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela