johannamarkbrant.blogg.se

Tröttast i stan?

Publicerad 2015-05-27 23:13:59 i Allmänt,

Oj vad jobbigt det är att gå upp tidigt igen efter fyra(!) dagars ledighet! Då min värdfamilj varit i Berlin lördag-tisdag har jag alltså varit ledig i fyra hela dagar. Väldigt skönt och jag har verkligen njutit! Men det märks när det är tillbaka till verkligheten... Tänkte berätta lite om helgen som varit nu, fattar knappt att det var näst sista helgen i maj.
 
I fredags kväll var det hejdå-middag/pub för fina Maria som nu befinner sig hemma i Sverige igen. Ett väldigt brittiskt "avslut" med Nandos och pub. Känns så konstigt när någon lämnar äventyret som vi delar men så är det.
Jag har snott alla bilder från Malin förutom en som jag tog från Lisa. Kan ju vara så att även Lisas bild kommer från Malin, så fräcka är vi, men är ganska säker på att bilden är Lisas.
Maria, Noé, Frida, Emma och Lisa.
En ganska "normal" bild om jag får säga det själv. Frida i bakgrunden, Maria, Emma, jag och Maja.
Denna bilden ger jag Lisa cred för. Om det är fel av mig så strunt samma, jag gillar bilden.
Lördagen spenderade jag på Oxford Street. Försökte byta ut en storlek på en jacka men det slutade med två par nya skor för min del..? Men för fyra pund styck tycker jag det inte gör något. Mötte sedan upp Maja för lite kaffe innan vi styrde kosan mot Svenska kyrkan för Eurovision. 60 års jubileum och allt. Där mötte vi upp Malin, Emma, Johanna och Lisa och sedan kom även Alva dit. Stämningen var hög kan jag lova! Så fort Sverige/Mums-Måns nämndes tjoade hela lokalen. Det är väl bara att gratulera och klapp på axeln för vinnaren av Eurovision Song Contest 2015 - 60:th Anniversary Måns Zelmerlöv! Väldigt coolt att det blir i Sverige igen nästa år, var ju tre år sedan Loreen vann och två år sedan vi var värdland senast. Ännu igen, en av Malins bilder. Väldigt fräckt att bara ta dem sådär jag vet men jag tänker att om jag länkar till hennes blogg så gör det inget(?).
 

Malin tar ju väldigt bra bilder dock... Märks mycket mellan kvalitén på systemkamera och iPhone hehe.
 
Maja och Alva sov hos mig så på söndagen hade vi mysig frukost (*harkel* kl. typ 11) på Costa i Muswell Hill. Malin slöt också hon upp och efter vi vinkat av Maja på station gick vi med vår medhavda picknick upp till Ally Pally (Alexandra Palace) och såg ut över London skyline. Jag hade haft bilder på detta om jag varit duktig och tagit några eller (ELLER) om de som hade med sig varsin bra kamera lagt ut bilderna så att jag kunde, ehe, "låna" dem... Jag vänder mig till er tjejer.
Måndagen spenderade jag i National Portrait Gallery. Tänkte att det kunde ju vara mysigt att gå själv och njuta av ett för mig obesökt muséum. Jag var där en timma sen orkade jag inte mer. Köpte och åt lunch på Pret innan jag köpte med mig lite kyckling som jag hade till middag. Hade en väldig mysig hemmakväll.
 
På tisdagen efter att jag tagit en lång sovmorgon ringde Malin och undrade var jag höll hus egentligen. Jag som drack kaffe i soffan fattade ju ingenting. Efter lite missar i kommunikationen tidigare så var jag nu på väg in till Oxford Circus igen där jag mötte upp två glada tjejer - Malin och Josefine. Efter lite shopping fick jag med mig hem ett par nya byxor från H&M och en träningströja/jacka från Primark. En väldigt härlig långhelg med härliga människor, precis som det ska vara!
 

Kommentarer

Postat av: firren

Publicerad 2015-05-28 13:56:22

ÄLSKAR sufragetter visst var de svincoola??? saknar dig puss <3

Svar: Vilka var svincoola? Saknar dig med <3
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela