johannamarkbrant.blogg.se

Nu finns det inget normalt längre

Publicerad 2015-05-18 13:37:29 i Allmänt,

Hej hopp hallå! Hoppas allt är bra med er. Måndag igen och den bjuder på grå himmel och regn vilket känns väldigt måndag och väldigt brittiskt. Jag har haft tur med vädret sedan jag flyttade hit, ALLA varnade ju för Englands regn-alla-dagar-om-året-väder men jag har faktiskt inte märkt av det. Förrän nu det senaste då det regnat oftare. Jag har haft en väldigt bra helg i alla fall! Trots förkylning med lite hosta och halsont. I lördags var vädret helt underbart! Soligt och så varmt att det brände när man hade svarta jeans på sig. Vi hade picknick för Matilda(matildaslondon.blogg.se) som åker hem nu i veckan. Det var väldigt mysigt och jag hoppas hon hade kul. Efter det hängde jag med Lisa(lisaoggesjos.blogg.se) på en lång bussresa hem till Emma(emmaingelsbo.blogg.se). Väldigt mysigt att vara hemma hos någon på en lördagkväll, längesedan man gjorde det!

På söndagen var det äntligen dags att se Pitch Perfect 2. Den var så så så bra! Vi möttes upp ett gäng tjejer och bänkade oss i mitten av biosalongen. Den var verkligen så bra/rolig/oväntad etc. etc. Rekommenderar den verkligen. 


Efter bion åkte vi in till centrala där Lisa och tyska Johanna stannade på Trafalgar Square för att se Londons symfoniorkester. Jag och Alva(alvanbeyond.blogspot.com) bestämde oss för att gå vidare och ta en liten sväng innan vi skulle åka hem. På Leicester Square märkte vi att det var väldigt mycket folk så vi gick närmare för att titta. Det var Europa premiären för George Clooney's nya film Tomorrowland. Vi bestämde oss för att stanna kvar och TUR VAR JU DET! För efter en liten stund börjar alla hurra och tjuta och där kommer han. Inte nog med att han stannar för paparazzis utan HAN BÖRJAR GÅ RUNT FÖR ATT HÄLSA...! Jag och Alva tittar på varandra och utbrister "HAN ÄR JU PÅ VÄG HITÅT!" Fattar ni att jag och Alva har skakat hand/hälsat på mega superstjärnan George Clooney?! Han stod precis framför oss och hälsade på oss..? Jag fattar fortfarande inte att det hände.. Inget kan någonsin bli en normal söndag igen, allt är tydligen möjligt. George Clooney... Helt klart en overklig upplevelse, London är en möjligheternas stad. 
Det är verkligen han!








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela