johannamarkbrant.blogg.se

"Men vad säger du egentligen?" Nr. 2

Publicerad 2015-05-21 11:27:09 i Allmänt,

Bjuder på lite härliga godbitar igen! Läs och njut av barns roliga tankar och funderingar.

"Jag gillar att sova länge på morgonen. Det är så mysigt! Men jag tycker också om att gå upp tidigt, vilket inte riktigt går ihop va?" - Nej det gör det ju inte. Och jag har då inte märkt av att du gillar att gå upp tidigt. Väldigt "grinig" om du frågar mig. 

"När jag blir stor ska jag gifta mig med en tjej. Min bästa vän! Eller med en kille, för jag vill ju ha bebisar, jag älskar bebisar!" - Ja alltså du kan ju fortfarande få bebisar även om du gifter dig med en tjej. Och om du nu bara är ute efter bebisar så kanske skippa frun/mannen helt? 

"Kan du ta bort ditt knä?! Jag vill inte att det rör mig! - Det är svårt att inte "röra" varandra när vi sitter tre stycken i samma soffa.

"Vi ska åka bort i helgen! Och då blir ju ledig! Visst ska det bli skönt?! - Jag är ju alltid ledig på helger men visst, jätteskönt.

"Skolan var jättebra idag! Det hände inget speciellt men det var en jättebra dag!" - Vad skönt. Det behöver inte "hända" något speciellt hela tiden. Man måste ha lite tråkigt ibland, annars är ju inget kul.

Ibland undrar jag vart de får allt ifrån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela