johannamarkbrant.blogg.se

Frågor & Svar

Publicerad 2015-07-22 14:32:03 i Allmänt,

Har fått två frågor här på bloggen som jag tänkte svara på. En har jag egentligen redan svarat på men jag tyckte det var en bra fråga så jag tänkte att jag svarar på den i ett inlägg också!

Första frågan är från Ellen:
"Hej, vad är ditt största tips för att hitta andra att umgås med när man åker som au pair? :)

Hej! Mitt största tips är att kolla runt lite på bloggar och skriva till den som har bloggen. Många länkar ju också till andra au pairer som bloggar :) De allra flesta vill ju gärna träffa nya kompisar så då brukar man bestämma en dag som man träffas på. Facebook-grupper är också ett bra sätt att hitta andra som vill träffas. Viktigast är att man faktiskt vågar ta kontakt och skriva till någon! :)

Andra frågan kom från Ida:
"Hejsan! Var hittade du din au pairfamilj? :)"

Hallå hallå! Jag blev via STS matchad med Heavenly Au Pairs, som är en brittisk au pairbyrå. Där fick jag svara på lite frågor som tillsammans med de papper jag redan fyllt i gjorde att jag blev matchad med familjer. Man får då läsa familjernas ifyllda papper/svaren på deras frågor och välja om man kan tänka sig att bli kontaktad av dem. Om man vill bli kontaktad av en familj rekommenderas man av au pairbyrån till familjen. Om de vill prata med dig så börjar man maila varandra för att bestämma när man kan ha sin Skype-intervju. Så jag hittade min au pairfamilj via den brittiska au pairbyrån! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela