johannamarkbrant.blogg.se

In times of trouble - keep calm and focus

Publicerad 2015-01-26 12:34:49 i Allmänt,

Hej hopp! Ny vecka och nya tag! Jag samlar kraft och fokus inför denna veckan med allt kul jag gjorde i helgen.
 
På lördagen mötte jag åter igen upp Frida. Denna gången i Covent Garden för brunch. Och vilket ställe passar inte bättre än Le Pain Quotidien? Det var precis lika gott som förra gången. Efter det föreslog jag att vi skulle gå och se på en musikal. Vi bestämde oss för Lejonkungen då Frida inte sett den musikalen och jag inte hade några invändningar mot att se den igen! Den var lika fantastisk som sist! Jag bestämde mig för att köpa souvenirer i shopen och det blev en mugg och en t-shirt. De gjorde mig sällskap på söndagsmorgonen för en stund av avslappning i form av te och sociala medier på telefonen, vi lever ju ändå på 2000-talet...
 
Keep Calm and Hakuna Matata
 
Efter musikalen blev det "middag" på Shake Shack.
 
På söndagen turistade vi lite igen jag och Frida, denna gången vid Tower Bridge. Efter lite planerande mötte Malin och hennes två kompisar upp oss på Costa. De var på semester och Malin hade dragit runt dem i  hela London under två dagar. Jag, Frida och Malin bestämde oss för att se på bio, det passar ju perfekt på en söndagseftermiddag! Malin följde sina vänner mot flygplatsen medan jag och Frida gick till Leicester Square. Där mötte Malin upp oss igen och vi såg på Wild med Reese Witherspoon. Jag tyckte filmen var superbra! Jag gillar sådana typer av filmer så den passade mig perfekt. En bra helg avslutades med Skypesamtal med familjen som snart kommer hit. Ska bli så kul att få visa dem runt i "min" stad!  
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela