johannamarkbrant.blogg.se

Tisdagsmys

Publicerad 2014-12-03 14:22:58 i Allmänt,

Igår bestämde jag med tjejerna att vi skulle göra smällkarameller efter skolan. Det enda som var viktigt var att de gjorde sina läxor direkt när vi kom hem från skolan och att vi fick i oss lite mat först. Efter lite protestering från den äldsta, med kommentarer som: " jag kan göra min läxa sen, den är enkel" stod jag ändå fast vid vad vi hade bestämt. Sagt och gjort, efter läxor och mat så pysslade vi. Det var faktiskt väldigt mysigt och de fick själva välja hur de ville att deras "karamell" skulle se ut. Det är det bästa med december, man kan pyssla lite extra mycket! 






Jag hängde min i mitt rum, ska försöka göra det lite julfint tänkte jag.

Kommentarer

Postat av: lisa

Publicerad 2014-12-04 17:33:54

Hejsan,kul att läsa din blogg! Jag funderar nämligen själv på att åka som au pair :)
Du åkte ju med sts och jag undrar lite om det här med körkort, hur länge hade du det innan du åkte? Var det en viktigt för värdfamiljerna du pratade med att du hade haft det länge? Kör du bil mycket nu?

Svar: Hej! Tack så mycket! Jag svarade på dina frågor i ett inlägg som ligger ute nu. Hoppas du blir nöjd! :)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela