johannamarkbrant.blogg.se

Last Week

Publicerad 2014-12-02 15:28:09 i Allmänt,

Under veckan som har gått har det inte hänt så mycket under vardagarna. När jag "slutat" för dagen sitter jag antingen i soffan en stund eller så går jag upp på mitt rum och ser på film/youtube... Vissa dagar pratar jag med familjen hemma via Skype, det blir inte mycket mer än så. I helgen satt jag barnvakt på fredagskvällen då mina värdföräldrar ville gå ut. Det blev inte jättesent och jag såg en film på mitt rum innan jag somnade. Lördagen gick åt till att vila. Vid lunchtid tog jag en promenad, köpte med mig något att äta och satte mig i Alexandra Park. Lite konstigt kändes det att sitta ute i solen och äta "picknick" i slutet november men det var mysigt. På kvällen mötte jag upp Malin, Lisa, Johanna och Matilda. Vi var ute i Clapham för att dansa och det var min första gång i Londons nattliv. Så kul att få komma ut och bara dansa loss tillsammans med sina kompisar! Puben/Baren/Klubben hette Revolution.



De visste vad de tyckte om i alla fall!

Då nattbussarna bestämde sig för att byta slutstation mitt i natten bara sådär fick jag vänta en stund cirka fem stationer innan jag faktiskt skulle gått av. Kom därför hem senare än vad jag hade tänkt mig. Detta händer tydligen inte ofta men än så länge imponerar inte Londons nattbussar på mig...

På söndagen bar det av till Hampstead. Vi skulle gå på ännu en julmarknad (hehe, märks det att vi har julanda?) och vi var ett lite större gäng. Det var verkligen så fint där! Det märktes att det var ett av de finare områdena i London. Vi åt fantastiskt(!!) goda crepes och hade väldigt roligt. Från Hampstead åkte vi till South Kensington och spanade in isrinken där. En väldigt mysig söndag som jag avslutade med ett snack med mina systrar tack vare Skype. 













Jag tänkte bara slänga ut det till er som läser min blogg. Jag vet ju inte om ni som läser är från mina Facebook vänner eller om ni är nuvarande/framtida aupairer, men om det är något ni undrar över eller skulle vilja läsa mer av släng gärna in en kommentar eller två så svarar jag jättegärna på det. Är bara tacksam för förslag och om jag skulle kunna hjälpa till med något är ju det kul! Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela