johannamarkbrant.blogg.se

Julstök

Publicerad 2014-12-08 13:34:44 i Allmänt,

Så var ännu en helg över. Min har varit väldigt lugn, vilket var skönt då jag varit ganska trött det senaste. I fredagskväll såg jag på en film som heter "The Book Thief". Jag har velat se den länge och den var bra! 

Lördagen bestod av en sovmorgon, lite TV och sen gick jag och handlade lite godis och julprydnader till mitt rum. Under tiden åkte värdfamiljen och köpte sin julgran. När jag kom hem höll de som bäst på att klä den så jag hjälpte till med det lite grann. Dekorerade sedan mitt rum med de få saker jag hade köpt. På kvällen hade familjen gäster på besök så det var nio personer som satt och åt middag tillsammans. Väldigt mysigt var det!

Man tager vad man haver...


Fin blev den!

Söndagen spenderade jag i mitt rum och såg på film. Har fått dille på julfilmer just nu och har till och med skrivit upp en lista på vilka jag vill se innan julafton. Allt från "Grinchen" till "Love Actually". Avslutade kvällen med ett Skype samtal med familjen hemma och julkalendern. Fick en liten present av min värdpappas föräldrar. De är från Tyskland så de firar något som kallas St Nicholaus. Alla i familjen fick en liten påse med en chokladtomte och en julprydnad. Så gulligt att jag också fick en! Blev väldigt glad!



Idag börjar tjejernas sista vecka innan de går på julledighet. Ska då ha de själv under hela dagar för första gången, är lite nervös över det men det ska nog gå bra! Det börjar dra ihop sig till slutet av året och jag börjar verkligen få riktiga julkänslor! Väldigt mysigt att det snart är jul.

Kommentarer

Postat av: jessica

Publicerad 2014-12-08 15:13:13

1. läs boken!!! den e PERF. 2. saknar dig! 3. det kommer gå SVINBRA! puss.

Svar: Du är perf! Puss
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela