johannamarkbrant.blogg.se

Aburrimiento de lunes

Publicerad 2016-05-02 18:51:20 i Allmänt,

Måndagstristess, någon som känner den?
 
Inte jag faktiskt.
Måndagar är väl ingen favoritdag direkt. Och om du inte håller med om att det är fredag (hallå somna i soffan) så får vi helt enkelt agree to disagree!
 
Men måndagar brukar ju inte ligga högst upp på någons lista men just denna måndagen ligger ganska högt upp på min. Tror det är produktiviteten i den, läs vidare så får du höra om hur bra sådana här saker får mig att må.
 
Idag började jag den sista delkursen på min grundkurs i litteraturvetenskap (jag vet att jag tjatar om att jag läser litteratur men jag älskar hur nördigt och smart det låter). Den här delkursen lutar just nu mot att vara riktigt bra! Intressanta ämnen ska diskuteras vilket ska bli jättekul! Förhoppningsvis blir det också så.
Sedan åkte jag hem för att börja lite på ett extrajobb/sommarjobb. Skönt med lite extra inkomst för en fattig student. Blev också inringd på jobb på min förskola imorgon och som tur var är jag ledig imorgon och då delkursen precis har börjat så kunde jag tacka ja! Dock bara en kort dag men det är bättre än inget! Resten av kvällen och eftermiddagen imorgon kommer bestå i att bocka av saker från min "att göra-lista". Jag ÄLSKAR att bocka av saker från en "att göra-lista". Nästan lika mycket som jag älskar att strukturera upp saker med hjälp av en lista (nördigt och smart var det ju).
 
Nu ska jag återgå till mitt, ville bara kika in och slänga ur mig något litet. Vi kan väl kalla det inspiration...
 
Love,
Johanna
 
P.S. Det ska tydligen bli riktigt varmt i helgen, låt oss fira med en gammal sommarbild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela