johannamarkbrant.blogg.se

Så nära hemma man kan komma

Publicerad 2015-08-19 20:39:54 i Allmänt,

Brighton. Denna underbara kuststad som med sin havslukt, sina måsar och sin vackra strand har blivit lite "hemma fast borta". Trots att jag (tyvärr) bara vara där en gång så påminde den mycket om hemma. Mest av allt var det ju havet som gjorde det. Jag, Alva och Frida hade som första uppdrag när vi gick av tåget vid ca halv tio att "Havet! Vi måste till havet!" Sagt och gjort, ju närmare vi kom desto ivrigare blev vi! Det är något som är så lugnande vid havet. Bor man själv på kusten så är det liksom en del av en tror jag, havet bara är du. Efter att ha tagit av oss skorna så stod vi länge nere i vattenbrynet och bara njöt. Allt var plötsligt fridfullt och det kändes som om vi var på semester! Vi åt bara inte det klassiska, fish & chips och donuts, utan passade på att testa fyra olika drinkar på fyra olika ställen - är det semester så är det! En helt fantastisk dag som spenderas på bästa sätt - underbara vänner och mycket skratt!







P.s. De tre sista bilderna har jag snott bara sådär av Frida. Jag hade snott bilder av Alva också men hon har inte lagt ut några än... Ni får för min del gärna pusha henne lite! (Alva, du vet att jag tycker om dig). D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela