johannamarkbrant.blogg.se

Jullov

Publicerad 2014-12-21 15:41:30 i Allmänt,

Denna veckan har tjejerna haft jullov och jag har haft dem under hela dagar istället för bara några timmar/dag. Det har gått väldigt bra. Jag har försökt att hitta på åtminstone en grej att göra varje dag, vare sig om det var pyssel eller gå ut till en lekplats.
 
På måndagen skulle vi gått på bio men värdpappan hade tagit fel på tiden, så vi strosade i lite butiker innan vi gick hem och tjejerna gjorde lerkrukor och diverse andra skulpturer som skulle torka över natten. Vi skulle sett Paddington.
 

Lyckan var som gjord när jag hittade Astrid Lindgren!


På tisdagsförmiddagen pysslade vi. Vi gjorde en tomte, en ängel och en smällkaramell. På eftermiddagen gick vi till en lekplats (då jag tyckte att vi måste komma ut och få lite luft).
Vet inte varför min tomte kom att se så ledsen ut, men det är han inte (tror jag).
 
På onsdagen gick vi och såg Paddington, nu när vi hade rätt tid. Den var bra! Ganska roliga skämt och punchlines som passade många. Lillan tyckte vissa scener var lite läskiga men annars tyckte de om den båda två.
 

Torsdagen började på ett ställe som heter "Little Dinosaurs". Det var som ett litet lekland/stort kuddrum och efter det gick vi till parken. Eftermiddagen slutade i ett oväntat barnvaktspass. På fredagen var värdpappan hemma så jag gjorde lite vanliga vardagssysslor och försökte hålla mig undan litegrann då barnen såklart ville vara med honom. På eftermiddagen tog jag mig tjejerna till en playdate. En lång vecka kändes det som då jag jobbade mer men ändå kul att ha tjejerna hemma.
 
Nu i helgen har jag packat och förberett lite då jag flyger hem över jul på tisdag. Ska bli så underbart att få komma hem och fira jul med familjen. Har saknat dem mycket så ska kramas lite extra med alla!
 
Jag önskar er allihopa en underbart god jul och så syns vi och hörs vi snart! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela