johannamarkbrant.blogg.se

Livet som litteraturvetare

Publicerad 2016-04-15 20:14:47 i Allmänt,

Hej!
 
Hoppas du mår bra och har en härlig helg framför dig.
Min är lite hektiskt då jag har en del att göra, både roligt och kanske lite mindre roligt men det är ju så det ska vara. Har du inte mindre roligt någon gång, hur ska du då veta när du har roligt?
 
Imorgon ska jag iväg på lite taco-mys till en kompis som fyllde år nu i veckan. Ska bli så kul att få umgås med lite kompisar och bara få fnissa och skratta utan att tänka. Det är de kompisar som man vill ha, ni kan gå från trams till allvar, noll till hundra och det spelar er ingen roll.
 
På söndag vankas det kalas för kusinen som fyller 15 år. Jag kände mig gammal när min yngsta syster fyllde 15 förra året så du kan ju gissa hur jag känner nu... jag är ju bara 22 så det är något jag får ta tag i. Efter kalaset är det dags för pappas födelsedagspresent från mig och min andra syster. Vi bjuder hela familjen på IFK Göteborg - Kalmar FF på Gamla Ullevi. Jag har inte sett en match live på flera år så det ska verkligen bli superkul!
 
Så nu ska jag förhoppningsvis gå och äta något, naturgodis är bra men det räcker inte länge. Tycker också att jag förtjänar mat och ett glas rött efter att ha suttit kvar i skolan minst tre timmar extra både idag och i onsdags och ytterligare tre timmar hemma idag med tenta-begrepp och diverse annat. Jag har tur som har så bra pluggkompisar! Den stora högen med böcker till höger i bilden ska jag läsa imorgon. Vi snackar då alltså fyra LÅNGA kapitel PLUS diverse kortare skönlitterära texter. De långa kapitel som ska läsas är alltså facklitteratur (faktaböcker). Heja litteraturvetare! Tur att det är så kul!
 
Love,
Johanna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela