johannamarkbrant.blogg.se

En ny start

Publicerad 2016-04-14 16:56:30 i Allmänt,

Hej och välkommen hit! Eller välkommen tillbaka!
 
Jag tänkte försöka ge den här bloggen en ny start.
Stryk det -
Jag vill försöka ge min blogg en ny start.
 
För att spara er besväret att fortsätta ner på sidan, jag bodde i London i 10 månader av mitt liv. Om du nu ändå vill läsa om det så finns inläggen där plus inlägg från ännu tidigare för jag tycker inte det är värt tiden att ta bort dem. En gång skrev jag ju dem av en anledning - alltså får de stanna.
 
Men nu bor jag ju inte i London längre, tydligt då jag förut skrev "bodde", så vad sysslar jag med nu?
Så efter att jag flyttade tillbaka hem till Sverige, till mamma och pappa, till samma hus jag lämnade etc. (du fattar nog vad poängen är) så började jag jobba på förskolan som jag jobbade på innan men det varade bara fram till slutet av januari. Då blev det ett nytt äventyr för mig:
 
Jag återvände till skolan! Så min nya start i livet (dramatiskt, jag vet) var att leta upp lite anteckningsblock och pennor och sätta mig vid bänken igen. Jag studerar Litteraturvetenskap på Göteborgs Universitet och jag gillar det verkligen! Nu tänker du kanske, vilken person tycker på riktigt att det är intressant? Och på det vill jag svara: Flera! Många fler än vad jag trodde men vi är många och anledningarna är olika. För min del är det för att jag vill in i förlagsvärlden. Jag vill vara med och skapa böcker.
 
Och om nu jag faktiskt fortsätter med bloggen den här gången, så kan du förvänta dig lite av vad jag nu än känner för att skriva. Ingen press på oss båda att fortsätta alltså, bra va?
 
Love,
Johanna
 
 
Och för att "fira" den här nya starten kör vi på en nutida klassiker, en #tbt från 2012 och ett av mina absoluta favoritställen i hela världen, stranden i Olofsbo.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela