johannamarkbrant.blogg.se

Solen ler mot oss och vi borde uppskatta det

Publicerad 2015-04-17 14:24:29 i Allmänt,

Nu har jag ju inte skrivit sen påskafton vilket gör att jag inte riktigt minns alla detaljer av alla dagar. Detta är inte på grund av minnesförlust (varken vanlig eller alkoholrelaterad) utan för att jag gjort ganska mycket under de här dagarna. Jag jobbar väldigt mycket då tjejerna har påsklov vilket gör att jag måste jobba hela dagar. Som tur är påsklovet snart slut då de börjar gå varandra på nerverna vilket inte gör saker lättare för mig... Trött au pair som sitter bakom tangenterna.

På påskdagen (söndagen för två veckor sedan) mötte jag upp Matilda (www.matildaslondon.blogg.se) för besök på Albert & Victoria Museum. Det var så tråkigt att vi bara stannade i cirka tjugo minuter. Vi gick istället till Trafalgar Square och njöt av solen.






På måndagen var jag också ledig men stannade i närområdet och bara njöt av tystnaden som det faktiskt var i huset. På tisdagen var det full rulle med jobb igen och det fortsatte fram till fredag kväll. 

På lördagen mötte jag åter igen upp Matilda och en kompis till henne som också är au pair, Erik. Ännu ett besök till The British Museum. De hade dock inte lika bra guide som jag hade men jag gjorde mitt bästa! 


Vi gick till Covent Garden och köpte glass och sen middag tillsammans med Ida och på det följdes drinkar på en pub.

Söndagen var jag och Matilda åter igen på äventyr. Vi bestämde oss för fish and chips till lunch vilket var min första riktiga fish and chips någonsin! Det var kul att få testa i riktig pub-miljö.


Månaden och tisdagen var jag ledig då tjejerna sov hos sina morföräldrar. Måndagen var jag hemma och styrde upp saker jag kände att jag låg lite efter med. Tisdagen mötte jag upp Linnéa (www.storyofaheart.blogg.se) i ett underbart soligt Camden! Vi var på jakt efter ett Ben&Jerry's som hade ett event där man fick gratis glass. Det kunde ju inte missas! Dock var vi tidiga så det blev först en tur på Camden Market och dess underbara mattält. Det var mycket svårt att välja vad dagens lunch skulle bli men gott var det! Efter lunch i strålande solsken och en god glass så bar det tillbaka hemåt då både hon och jag skulle jobba eftermiddag/kväll.

Sen dess har det varit full rulle med jobb igen och vad trött man blir av att jobba där man bor ibland... Som tur var har vädret varit superbra så vi har varit ute mycket! Ikväll blev det hastigt och lustigt för min del planerat drinkar med några av mina favoriter i Richmond och imorgon väntar förhoppningsvis ett soligt London!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-04-17 15:29:34

Fina bilder och så mycket du får uppleva - även om inte allt är lika bra/roligt 💜 kram mamma

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-04-17 15:29:49

Fina bilder och så mycket du får uppleva - även om inte allt är lika bra/roligt 💜 kram mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela